Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Dostępność
nieokreślona
(5)
Autor
Markowska-Manista Urszula (1979- )
(2)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bielska-Łach Monika
(1)
Borzecka Aleksandra
(1)
Dłużniewska Agnieszka (pedagog)
(1)
Januszewska Edyta
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Liebel Manfred (1940- )
(1)
Tłuściak-Deliowska Aleksandra
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieciństwo
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Metodologia
(1)
Migracje
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Pańczyk, Jan (1937-2007)
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Prawa dziecka
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychometria
(1)
Samopoznanie
(1)
Szkolnictwo
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uczucia
(1)
Wielokulturowość
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Europa
(1)
Niemcy
(1)
Gatunek
Monografia
(3)
Księgi pamiątkowe
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 405-435.
Podjęta przez Autorki problematyka jest niezwykle aktualna, szczególnie w kontekście toczących się dyskusji o przyjmowaniu „obcych” – imigrantów i uchodźców. […] a dzięki rekomendowanej do druku pozycji wzbogaca kwestie ucznia „odmiennego kulturowo”, porządkuje dotychczasowy stan wiedzy, a także dostarcza wyników badań, które mogą przyczynić się do podjęcia zmian, zwłaszcza w zakresie przygotowania nauczycieli, kształtowania ich kompetencji międzykulturowych. Autorki wykazują pełną znajomość podjętej problematyki, ich analizy są pełne erudycji i starannie udokumentowane wskaźnikami. Całą publikację oceniam bardzo pozytywnie. […] ze względu na poruszaną problematykę, jej wagę i aktualność dla rozwoju współczesnej myśli pedagogicznej, publikacja jest w pełni pożądana i uzasadniona.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 187-207.
Dr Aleksandra Tłuściak-Deliowska jest adiunktem w Instytucie Pedagogiki Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Jej dorobek naukowy jest efektem działalności badawczej prowadzonej w dwóch obszarach tematycznych, jakimi są przemoc rówieśnicza i szkolne środowisko uczenia się. Jest autorką licznych artykułów w czasopismach naukowych oraz współautorką monografii Kultura szkoły. Studium teoretyczno-empiryczne. Ma w swoim dorobku wystąpienia na konferencjach krajowych i zagranicznych. […] szkolne dręczenie jest zjawiskiem, obok którego z oczywistych względów nikt nie powinien przejść obojętnie. Sam jednak sprzeciw - nawet radykalny i podyktowany niepodważalnymi ocenami moralnymi - ma skutki ograniczone, jeżeli obok niego nie pojawia się świadomość wielorakich uwarunkowań tego zjawiska wraz ze zrozumieniem rządzących nim mechanizmów i prawidłowości. W recenzowanej pracy można doszukać się elementów równoważących chłodny ogląd z aksjologicznie zaangażowanym stosunkiem do bullyingu, bo tak, jak nie wystarczy jedynie poznać i zrozumieć to zjawisko, by je eliminować, tak nie wystarczy sam nawet żarliwy sprzeciw, jeśli nie jest on oparty na rzetelnym i pogłębionym jego racjonalnym poznaniem. Postawione przed pracą cele Autorka osiągnęła i rzetelnie udokumentowała prowadzącą do konkluzji drogę. Pracę charakteryzuje ponadto klarowny, uporządkowany wywód, troska o warstwę terminologiczną i - co się z tym wiąże - precyzja języka. Z recenzji prof. dr. hab. Stefana Mieszalskiego […] recenzowana praca posiada wiele walorów: - dotyczy bardzo ważnego społecznie zagadnienia dręczenia szkolnego wśród dzieci i młodzieży; - jest niezwykle udaną próbą uporządkowania wiedzy o analizowanym zjawisku, odwołuje się do bogatej światowej i polskiej znaczącej literatury przedmiotu; zawiera wnikliwą analizę zjawiska prezentując jednocześnie, co szczególnie cenne, stanowisko własne Autorki; - będzie niezwykle cennym źródłem dla poszukiwania inspiracji naukowych wielu młodych badaczy mierzących się ze zjawiskiem na gruncie pedagogiki, psychologii, socjologii; - ma przesłanie aplikacyjne, wskazuje bowiem główne kierunki oddziaływań profilaktyczno-wychowawczych, wynikających z przeprowadzonych analiz. Rzetelna, światowa wiedza zaprezentowana w pracy, oryginalne podejście Autorki do analizowanego problemu, jego znaczenie dla rozwoju nauki i praktyki pedagogicznej dowodzą, że praca zasługuje na publikację i popularyzowanie w środowisku akademickim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Prawa dziecka w kontekście międzykulturowości. Janusz Korczak na nowo odczytywany, to książka wyjątkowa ze względu na nowatorski koncept wpisania myśli i idei korczakowskich w dyskurs o dzieciństwie w pryzmacie wybranych aspektów wielokulturowości. To odniesienie korczakowskiego ducha do problemów takich, jak nieznane głębiej wątki i konteksty historyczne praw dziecka, problem migracji dzieci, marginalizacji dzieci i dzieciństwa, różnice rasowe, dzieciństwo dyskryminowane obszarem geograficznym czy dzieciństwa uwikłane w sprzeczne wartości , dzieciństwa ponad granicami, wydaje mi się bardzo trafnym, pomysłowym zabiegiem, cennym ze względu na wartości naukowe, dydaktyczne. Manfred Liebel i Urszula Markowska-Manista, prezentowanymi w przedstawianym tomie tekstami pokazują, że oryginalne i interesujące refleksje nad sensem oraz aktualnością korczakowskiej postawy życiowej, jak i jego postawy wobec dzieci i ich miejsca w społeczeństwie są możliwe; że jako stale, niewyczerpanie bogate myśli Korczaka w swej genialności umożliwiają ich aplikację do wielowymiarowej rzeczywistości, do wielu sytuacji, do wielu czasów, kultur, problemów, w tym wręcz do dramatycznych zjawisk. (…) uważam, iż jest (będzie) to publikacja wypełniająca swoistą lukę na polskojęzycznym polu dyskursu o prawach dziecka (…). Uważam, że książka ta ma ogromny potencjał inspiracyjny dla polskich badaczy prezentując wiele ciekawych i niemal „dziewiczych” dla polskiego dyskursu wątków i obszarów eksploracji. Uważam ją też za szczególnie wartościową w perspektywie w zasadzie dopiero kreowania się w Polsce formacji badawczej jaką są badania nad dzieciństwem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 135-149.
Podjęte przez Autorki badania miały na celu poszerzenie współczesnej wiedzy z zakresu emocjonalno-społecznego funkcjonowania uczniów z dysleksją oraz porównanie uzyskanych przez nich wyników z wynikami uczniów bez dysleksji. Uzyskane dane empiryczne dostarczyły wielu informacji dotyczących różnic w zakresie samoświadomości emocji i kompetencji społecznych w percepcji uczniów w okresie dorastania. Ukazanie deficytów w funkcjonowaniu emocjonalno-społecznym uczniów z dysleksją pozwoli ukierunkować wszystkie działania terapeutyczne na rozwijanie umiejętności interpersonalnych oraz na rozwijanie strategii radzenia sobie z emocjami. Lektura winna motywować pedagogów do wielu przedsięwzięć na rzecz doskonalenia systemu wsparcia uczniów z dysleksją oraz inspirować ich do podejmowania twórczych, racjonalnych i przemyślanych działań praktycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3.016:003-028.31 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej